Client

CSDM

Servcies

3D/AR development, App-development, Animatie

Year

2019

Activatie Campagne

Museumnacht Amsterdam

CS Digital Media creëert ’s werelds eerste digitale pop-up museum in een metronetwerk: de Let’s Play Art Gallery. Videokunstenaars wordt op 2 november een bijzonder podium geboden tijdens Museumnacht Amsterdam, een van de grootste kunstevenementen van het jaar.

Digital artists

Alle digitale schermen op metrostations Centraal Station, Waterlooplein en Weesperplein vormden gezamenlijk een digitale kunstgalerij met bewegende geluidloze kunstwerken. Digitale kunstenaars van over de hele wereld konden hun werk inzenden. Er was internationaal een wedstrijd uitgeschreven voor digitale kunstenaars tijdens de Museumnacht.

Het publiek stemt via de app op de inzendingen. De 3 winnaars ontvingen een geldprijs van €1.500,- pp.

Zo werd er niet alleen méér bijzondere kunst in de publieke ruimte vertoond, maar kregen makers ook de kans om hun werk met een breed en divers publiek te delen.

Kunst komt tot leven via de app
Hologram van de kunstenaar verteld over zijn werk

Dubbel digitaal

De conventionele uitlegbordjes naast kunstwerken worden in een compleet nieuw jasje gestoken. Digitaal, natuurlijk! Via Augmented Reality kunnen bezoekers de schermen scannen met hun smartphone of een ander mobile device. De bezoekers krijgen daarmee aanvullende informatie over de werken en de makers.

‘Ik bezoek al jaren de Museumnacht en ga dan altijd op zoek naar iets nieuws. Nou, dat heb ik in dit digitale museum met die Augmented Reality-toepassingen echt gevonden. Indrukwekkend.’

Terugblik op de Let’s Play Art Gallery