Store extension application
een verlengstuk en verrijking van de winkel
Een app waarin je producten zoals vloeren, gordijnen en wandbekleding op maat in de omgeving
van de consument toegepast kunnen worden middels augmented reality. Een app wat toegevoegde waarde biedt in de omnichannel strategie van iedere webshop of fysieke winkel doordat de focus wordt verlegd naar een afgestemde ervaring voor de klant.
Richt je huis in met behulp van deze applicatie.
• Een applicatie waarin producten zoals vloeren, gordijnen en wandbekleding visueel in de omgeving van de consument toegepast kan worden.
• Een app wat toegevoegde waarde en een verrijking biedt in de omnichannel strategie van iedere webshop of fysieke winkel.
• Extra verkoopkanaal afgestemd op de klantervaring.
• Productbeleving toevoegen, meer verkoop genereren, kosten besparen.
Eenvoudig keuzes maken met een AR-app
Er is zoveel keus in het assortiment van vloeren, behang en verf. Het is daardoor soms wel moeilijk kiezen. Is het printje niet te gewaagd en wat zal het effect echt zijn?
Hier hebben wij een oplossing voor, namelijk een augmented reality (AR) app.
Met AR is het visualiseren van je producten simpel.
Men kan de daadwerkelijke ruimte bekijken en verschillende soorten vloeren uitproberen.
Ook is het mogelijk om het resultaat vanuit iedere hoek te bekijken.
Flow van de app in 5 stappen
Wij hebben één standaard kaart waarop je je logo en je tekst kunt laten bedrukken, maar we kunnen ons ook voorstellen dat je je eigen kerst- of eindejaarskaart tot leven wilt laten komen. Stuur je bestand op en wij verwerken de kaart zo dat deze geschikt wordt voor de Augmented Reality boodschap. Wil je een kaart laten ontwerpen dit ook mogelijk, we zullen dan een aantal templates uitzoeken die aansluiten bij je wensen.
Stap 1 Selecteer oppervlakte
Selecteer d.m.v. ‘anker’ punten oppervlakte van de te bekleden muur, raam of vloer. Door het selecteren weten we de oppervlakte en dus ook de benodigde hoeveelheid behang, verf, vloer of raambekleding.
Stap 2 Kies een product
Kies een product uit het assortiment die je wilt zien.
Dit kan zijn: • Behang designs • Verfkleuren • Vloeren • Raambekleding
Stap 3 Bekijk het resultaat
Nu kan men in de ruimte het resultaat bekijken en verschillende soorten behang, vloeren of verfkleuren uitproberen. Ben je blij met het resultaat? Zet ‘m in je ‘likes’, maak een foto of zet het product direct in je virtuele winkelwagen en bestel direct. Zie direct hoeveel rollen of potten verf je nodig hebt en bestel.
Stap 4/5 Koop Online of laat het uitvoeren door een professional
• De afmetingen zijn alvast voor je ingevuld op basis van de gemeten oppervlakte. (Geeft nog wel het advies om zelf na te meten)
• Vanuit het winkelwagentje kun je direct je aankoop doen.
• Thuis laten bezorgen.
• Ophalen in de winkel.
• Het project uit laten voeren door een professional.
Voordelen retailer
• Data meten van intresses / retarget consument.
• Extra social media bereik door delen van resultaten vanuit de app.
• Traffic naar de winkels of webshop.
• Positioneer jezelf als innovatief merk.
• Extra verkoop kanaal met cross selling-opties of after sales.
Voordelen gebruiker
• Inspireren en visueel maken van producten in eigen omgeving.
• Makelijk te delen met vrienden/familie voor advies.
• Direct de kosten zien van jouw project.
• Relevante content op maat, benodigdheden voor jouw project.
• Definiëren van stijl.
• Direct aankopen van geadviseerde aantallen en laten thuisbezorgen.
• Aanvullende service zoals het laten opmeten en het monteren van raambekleding.
Een brug van offline naar online
AR kan bijdragen aan je brand awareness en Shoppable AR zorgt voor een verkorte path-to-purchase, dit draagt bij aan de koopintentie. De verwachting is dat conversieratio’s hoger zullen zijn, omdat mensen het product eerst kunnen ‘testen’. Hierdoor zijn de retourratio’s lager. Bovendien kan AR ervoor zorgen dat mensen meer affiniteit met je merk krijgen.